„Who still uses Facebook? Everyone parents,“ zaključila je ekipa serije How I Met Your Mother 2012. godine. Dakako, Facebook su još tada koristili svi, ali danas, moramo se složiti, njihova izjava se obistinjuje. Rade li se o zasićenosti svih društvenih mreža ili samo Facebooka, zašto Facebooku više ne pomaže ni raznovrsnost, te na koja se online rješenja, odnosno platforme, odlučuje najveći broj Zuckerbergovih korisnika?

Poznati portal Statista, koji se bavi istraživanjima popularnosti društvenim mreža, stigao je do podataka kojim Facebook i početkom 2017. godine drži prvo mjesto po broju globalnih korisnika. S više od 1870 milijuna profila, daleko bježi od drugoplasiranog Whatsappa, koji je u siječnju zaokružio broj korisnika na milijardu. U odnosu na prethodnu 2016. godinu, Instagram je skočio na 600 milijuna i povećao broj svojih aktivnih korisnika za 50%.

Svakako je zanimljivo da Messenger čini zasebnu cjelinu u istraživanju, s obzirom da broji gotovo identičnu količinu korisnika kao i Whatsapp. Korisnici Facebooka nisu nužno korisnici Messengera, jer chat aplikaciju možete koristiti i bez Facebook profila. Zbog toga se deaktivacija Facebooka u posljednje vrijeme čini sve razumnijom njenim korisnicima, uz uvjet da ostanu prijavljeni na Messengeru.

 

Slika 1. Mogućnost korištenja Messengera bez Facebooka postoji još od sredine 2015. godine

No, zašto Facebook gubi monopol? Jesu li odgovorni roditelji? Šalu na stranu, roditelji doista uzimaju mah na platformi kojom su sve ovo vrijeme vladali tinejdžeri i adolescenti. Portal Netokracija upravo je u nedavnom tekstu pod nazivom „Facebook puni 13 godina: Kako su ovom društvenom mrežom zavladali – naši roditelji?“obradila ovu temu. Došli su do jednostavnom zaključka – roditelji još uvijek ponekad znaju biti neugodni, no definitivno su savladali korištenje Facebooka. Ne čudi stoga da skupine korisnika „sele“ na druge mreže.

A od svih mreža, upravo Instagram preuzima inicijativu, pa samim time i tržište social networkinga. Jednostavno sučelje, naglasak na fotografijama, kao i noviteti poput uvođenja chata te lakše kontrole privatnosti privukli su iskusnije korisnike Facebooka, zasićene njegovim korištenjem. Uostalom, Instagram se ne temelji na čistoj zabavi, već ima i svoje poslovne namjene koje otvaraju mogućnost zarade. Zato svakako pročitajte naš prijašnji tekst o Instagramu: https://stormmedia.com.hr/reklamiranje-na-instagramu/.

 

Slika 2. Instagram danas premašuje 600 milijuna aktivnih korisnika

 

U ovom trenutku, samo Instagram i Whatsapp mogli bi prestići Facebook po pitanju popularnosti. Pariranje najpopularnijoj mreži jedna je od najpozitivnijih promjena na online tržištu, jer korisnici mogu birati između velikog broja sučelja. Bilo kako bilo, Zuckerbergu sigurno neće biti žao ako njegovi korisnici presele na Whatsapp ili Instagram, jer Facebook u vlasništvu ima obje društvene mreže.

 

 

 

Mi smo ovdje kako bi poboljšali Vaše poslovanje!

Kroz kreativne ideje i inovacije

Započnimo!