Želite li, osim u privatne, Facebook koristiti i u poslovne svrhe, potrebno je i ponešto znati o njegovim mogućnostima, ali i ograničenjima. Za početak, važno je znati da Facebook ima tri različite opcije izrade Facebook identiteta – izradu stranice, profila ili grupe. Prije nego što preuzmemo community management u svoje ruke, vrlo često viđamo veliku pogrešku naših klijenata, a to je da i u poslovne svrhe koriste Facebook profile.

facebook1

Osim što na profil možete dodati ograničen broj prijatelja (5 000), ukoliko ga ne koristite isključivo kao privatna osoba, kršite uvjete korištenja Facebooka, što može rezultirati trajnim uklanjanjem vašeg profila na ovoj društvenoj mreži. Ipak, ako na poslovnom profilu imate nekoliko tisuća prijatelja, kako ne biste ponovno kretali od nule, Facebook nudi opciju pretvaranja profila u stranice, što će vaše „prijatelje“ u nekoliko klikova pretvoriti u fanove.

Također, ako želite poboljšati poslovanje korištenjem društvenih mreža, ni stvaranje Facebook grupe nije najbolji odabir. Grupe okupljaju istomišljenike, primjerice ljubitelje putovanja, koji onda razgovaraju o određenoj temi i razmjenjuju linkove i fotografije, vrlo često u nekomercijalne svrhe. Sadržaj takvih grupa nije vidljiv korisnicima koji nisu članovi, a također ga ne pronalaze ni tražilice, što ne ide u vašu korist jer želite biti što vidljiviji i dostupniji.

Facebook će vam ponuditi ove kategorije: Lokalni posao ili mjesto, Poduzeće, organizacija ili institucija, Brand ili proizvod, Izvođač, bend ili javna ličnost, Zabava iSvrha ili zajednica. Izaberite kategoriju koja najbolje odgovara vašem opisu posla, a zatim odaberite ime stranice. Ono mora biti jasno i logično, primjerice naziv vašeg modnog brenda, restorana i sl.

Nakon toga, slijede još dva jednostavna koraka prije nego vaša stranica bude online – postavljanje korisničke slike (Profile Photo) i slike zaglavlja (Cover Photo) koje će vas najbolje predstavljati, a zatim i upisivanje osnovnih podataka vezanih uz vaše poduzeće ili proizvod. U našem dosadašnjem iskustvu, kao najbolji odabir korisničke slike pokazalo se postavljanje logotipa, a ne fotografije s mnogo detalja. Cover fotografije možete češće mijenjati i bili slobodniji u izboru.

PAGE ROLES ILI ULOGE

Pet je dostupnih upravljačkih uloga za vođenje Facebook stranice. To su Admin, Editor, Moderator, Advertiser i Analyst. Svatko od njih ima različite ovlasti, a samoAdmin može mijenjati i dodjeljivati uloge. Administratori ujedno imaju i najviše ovlasti, a osim već spomenute, mogu uređivati stranicu i dodavati aplikacije, pisati, objavljivati ili uklanjati objave, slati i odgovarati na poruke, odgovarati na komentare ili ih brisati,  uklanjati osobe koje krše pravila Facebooka ili stranice ili koji vrijeđaju vas ili druge korisnike i ometaju redovno funkcioniranje stranice.

Također, oni mogu stvarati oglase, vidjeti statistike posjećenosti stranice i dosega objava, kao i vidjeti tko je postavio objavu ili odgovorio na neki komentar ili poruku, ukoliko postoji više ljudi koji sudjeluju u vođenju stranice. Kad je u pitanje vođenje Facebook stranice, Editor je idući po razini ovlasti koje ima, dokAnalyst može vidjeti samo statistiku i imena administratora koji su postavljali objave i komentare. Ako se pitate kako drugima dodijeliti ulogu, odgovor je – vrlo jednostavno! Opciju upravljanja ulogama naći ćete s lijeve strane preglednika nakon što pritisnete opciju „Postavke“.

Prvo, osoba kojoj želite dodijeliti određenu ulogu mora kliknuti na gumb „Sviđa mi se“ na vašoj stranici. Tek ju tada možete pronaći upisujući ju u za to predviđeno mjesto na kontrolnoj ploči stranice.  Ako vam je prijatelj, upišite samo početna slova imena i lako ćete ju pronaći među listom prijatelja, a ukoliko niste prijatelji na Facebooku, upišite njihovu e-mail adresu. Odabrana osoba uskoro će o tome dobiti obavijest ili e-mail i može započeti s poslom!  Upravljane ulogama odnedavno je olakšano i izmijenjeno Business Manager sučeljem, o čemu možete čitati u nastavku teksta. Ukoliko ga ne koristite, onda je gore opisani način najlakši za određivanje uloga na stranici.

STATISTIKA

facebook2

Facebook Insights“ jedan je od najvažnijih alata koji vam pomažu u praćenju aktivnosti vaše Facebook stranice. Klik na tab „Insights“, koji se nalazi iznad cover fotografije, otvara cijeli niz vrlo preglednih podataka koji pomažu u uspješnom vođenju stranice, na način da vam ukažu na pozitivne i negativne strane dosadašnjeg provođenja aktivnosti, pokažu koliki je bio domet određene objave i koliko se ljudi i na koji način aktivno uključilo u njeno komentiranje ili dijeljenje. Također, ako „boostate“ objave, tj. ako objavu dodatno promovirate tako što ju plaćate, uvijek je korisna informacija do koliko je osoba objava došla i jesu li ju vidjele zato što je sponzorirana ili su ju vidjele nevezano za to. To vam govore takozvani „Organic Reach“ i „Paid Reach“.  Kada „boostate“ određenu objavu, možete precizno targetirati korisnike, odnosno odabrati kojim korisnicima će se objava prikazivati, vezano uz njihovu dob, geografsku lokaciju ili interese.

Statistika također pokazuje i ukupan broj fanova, broj fanova od tjedna u kojem se nalazite, ali i od tjedna prije njega. Također, za svaku objavu možete vidjeti kojeg je tipa (link, fotografija, tekstualna objava ili video) i tako saznati koje su objave najpopularnije i koje potiču najveći broj korisnika na aktivno sudjelovanje. „Net Likes“ je broj onih koji su iz nekog razloga prestali biti vaši fanovi. Povećava li se taj broj, to će biti jasan znak da u nečemu griješite. U rubrici „Engagement“ ili „Uključenost fanova“, osim broja onih koji su komentirali vaše objave, označili da im se sviđaju ili ih podijeliti, možete vidjeti i broj onih sakrili objave ili prijavili ih kao spam.

Još jedna vrlo korisna stvar je i tablica u kojoj se nalaze podaci o stranicama sličnog sadržaja, pa se vrlo jednostavno možete usporediti s konkurencijom. Možete vidjeti broj ljudi koji njih prate, broj tjednih objava, broj novih fanova i njihovu tjednu aktivnost. Imajte detaljan uvid vašu statistiku jer je iznimno korisna i jednostavna za praćenje, a ujedno vam daje feedback korisnika i usmjerava vas prema boljoj organizaciji sadržaja i boljem nastupu na ovoj društvenoj mreži općenito.

 

Iskoristite Facebook da unaprijedite svoje poslovanje. Javite nam se za stručnu pomoć i kvalitetne rezultate.

Mi smo ovdje kako bi poboljšali Vaše poslovanje!

Kroz kreativne ideje i inovacije

Započnimo!