Jeste li se ikad zapitali što je logo, kako je izabran ili što je njegova skrivena poruka ako ju uopće ima?

 

Toliko ih je na svakom proizvodu, hrani, odjeći, aparatima… Ako ih bolje pogledate vidjeti ćete da su umjetnička dijela. Jesu li random izabrani ili osmišljeni, predstavljaju li proizvod u pravom smislu, imaju li skrivenih poruka? Krenimo od onih najpoznatijih.

 

1. Mcdonald’s

Neke tvrdnje su da žuti oblik podsjeća na ženske grudi (znamo što predstavljaju majčine grudi dijetetu) te da će osobe koje osjećaju glad odabrati McDonald’s i radi samog loga. Naravno ljudi u odredenim trenutcima su podložni podsvjesnim razmišljanjima. Iako smatraju da su samo nešto odabrali ili kupili treba znati da je podsvjest jako odlučuje.

2. SONY VAIO

Na prvi pogled uopće ne razmišljate što predstavlja Sony Vaio logo, ali vam zasigurno lijepo izgleda. Logo je vrlo domišljato osmišljen. Prva dva slova logotipa Vaio čini val koji simbolizira analognu oznaku, a posljednja dva slova su slična brojevima 1 i 0, a to je simbol digitalnog signala (binarni sustav).

 

3. FedEx

Na prvi pogled mislimo da je logo FedEx-a samo igra boja i fonta od samog imena kompanije. Gledajte šire u samom logu ima i optičke iluzije. Ako pogledate malo bolje, vidjet ćete znak strelice između slova E i x. Upravo ta strelica ima skriveno značenje brzine dostave.

 

4. Amazon

Ova strelica koju vidite ne predstavlja nikakav ”smajl” već se ona proteže od slova A do slova Z (slova abecede). Autor je u startu prikazati kompaniju Amazon kao mjesto gdje možete naći sve i svašta od A do Z.

5. Gillette

 

Pogledate li detaljnije Slova G i I vidjeti ćete neobične “kosine”. Skrivena priča je da sam logo predstavlja oštrinu i preciznost kao što je sam predmet žilet.

Ponekad za logo nisu potrebne velike inspiracije već samo maštovitost i igra slovima u kojima mala izmjena može predstavljati nešto veliko.

 

6. Pepsi

Početni logo je bio crveno ime. Za vrijeme drugog Svijetskog rata čep su obojali u crvenu, bijelu i plavu boju kao znak patriotizma i podrške u ratu . S vremenom je čep postao logo uz varijante imena i fontova.  Novi logo ostaje okrugli s prepoznatljivim bojama no raspored boja je iznimno drugačiji, autori su crpili inspiraciju iz mnogih izvora kao što su Feng Shui, renesansa, kretanje zemaljske kugle, i još mnogo više…

 

7.  Apple

Dizajner Rob Yanov objasnio je kako je došao na ideju da napravi logotip za Apple upravo takav kakav je. “Kupio sam cijelu vrećicu jabuka, stavio sam ih u zdjelu i tjedan dana sam ih crtao pokušavajući dobiti nešto jednostavno. Zagristi jabuku bio je dio tog eksperimentiranja i potpuno slučajno sam shvatio da ‘bite (u prijevodu – zagristi)’ zvuči točno kao računalni izraz ‘byte (bajt)'”.

Rob Janoff objašnjava kako jabuka predstavlja inteligenciju i čovječanstvo kao u slučaju Adama i Eve te Issaca Newtona. Ugriz neki poistovjećuju s Byte no Rob objašnjava kaklo je ugriz nastao u prvom slučaju kako korisnici jabuku nebi mijenjali s trešnjom.

 

8. BMW

Mnogi misle da središnji dio loga predstavlja dio Bavarske zastave, dijela Njemačke u kojem je tvrtka nastala ali nije tako. Plavo bijeli dijelovi označavaju propelere zrakoplova jer se tvrtka prije bavila proizvodnjom motora za zrakoplove. Na slici je naslovnica časopisa iz 1929 godine. BMW tekst iznad je povučen s loga RAPP kompanije iz koje je nastao BMW.

 

9. Mercedes-Benz

Strelice ovog loga predstavljaju dominaciju ove tvrtke nad svim konkurentskim kompanijama  bilo da se bave proizvodnjom motora za kopneni, zračni ili morski prijevoz. Ideja loga je bila poanta u proizvodnji motora za morski, zračni i kopneni prijevoz dok je s vremenom sam logo odnosno kompanija predstavljala i izrađivala najkvalitetnije motore. Postoje razne verzije skrivenog značenja kao što je ona da logo predstavlja piramidu odnosno masonski znak.

 

10. Pinterest

Slovo “P” nije skraćenica od Pinterest već umjetnička izvedenica pribadače kojim se podsvijesno želi potaknuti korisnike same društvene mreže da “pribodu” svoje objave na panel Pinteresta. Slovo P se također može poistovjetiti s ostalim društvenim mrežama koje koriste funkciju post odnosno objavu i objaviti određen sadržaj.

 

11. Toyota

Na prvi pogled se vidi kaubojska glava  sa šeširom,zapravo su tri elipse ako bolje pogledate i predstavljaju učicu igle kojom prolazi konac. Toyota je nastala iz Japanske kompanije koja se bavila proizvodnjom tekstilnih strojeva. Samim logom su htjeli ostaviti trag prošlosti. Svakako dvije unutarnje elipse predstavljaju slovo T. Svakako misija loga je bila povezati srce kompanije i srce kupaca, korisnika.

 

12.Coca-Cola

Slovo ”O” u logu ima jako čudnu i zanimljivu sličnost sa Danskom zastavom. Zašto? Zato što je Danska zemlja sa najsretnijim ljudima a upravo Coca Colin moto je: ”otvori sreću sa bocom Cole”. No trenutna verzija loga je napravljena 1887. s fontom koji se tad koristio u SAD-u kao poslovni stil odnosno font. U međuvremenu je font podebljan i dodana bijela vrpca ispod teksta.

 

13. Adidas

Adidas simbol izgleda poput planine, no nije planina već prepreke ili stepenice s kojim se ljudi svakodnevno susreću posebice sportaši. Svakako se razlikuje od pocetnog loga koji izgleda kao trolist. Broj tri u obliku crnih crta ili bijelih pruga je simbolika tj. povezan s dizajnom sportskih tenisica koje imaju tri crte na sebi.

 

14. Volkswagen

V u logotipu je kratica za “Volks” ili ljudi, a W je kratica za “Wagen”, što znači automobil za ljude, malo smiješno ili ljudski auto. Logo je nastao kao rad jednog od zaposlenika te je dobio 50 maraka.

 

15. HYUNDAI

Mnogi vjeruju kako logotip koncerna Hyundai jednostavno sadrži prvo slovo njegovog naziva. Ali, zapravo to “H” simbolizira dvoje ljudi koji se rukuju – klijenta i predstavnika tvrtke te prikazuje prijateljski i pošteni odnos između njih.

 

Mi smo ovdje kako bi poboljšali Vaše poslovanje!

Kroz kreativne ideje i inovacije

Započnimo!